Sås Maskulin

De senaste två dagar, tisdag och onsdag, har varit konstiga. Jag sov kanske inte mer än 3 timmar mellan dagarna och skrev som besatt från klockan fem på onsdag morgon till lite efter nio. Det är sällan jag får ett inspirationsrus som varar så länge. Av någon anledning skrev jag med penna och papper, lite retro, men det fungerade och det kändes bra. Av någon anledning blev texten på engelska. Jag har upptäckt att det i många fall kan underlätta att uttrycka sig på engelska, det finns fler ord för fler saker.

Fast något som skrämmer mig en del är att jag har haft en bättre dag idag på jobb än de två tidigare när jag var ledig. Jag trivs inte egentligen på jobb, men jag får ut mer av mig själv genom jobb. Det är svårt att förklara, men det är skönt att jobba. Jag är tveksam inför att börja studera igen. Jag har ingen aning om vart det ska leda. Jag är nervös att leva ett halvår utan inkomst (!). Precis, jag kommer inte få csn på en hel termin och får därför leva på pengar jag sparat samman under året. Jag har så jag klarar mig och det kommer nog bli över en del, men jag kommer förmodligen att jobba vid sida av studierna. Men hittar jag inte motivation snart vet jag inte hur det kommer gå efter sommaren. Visserligen har jag alltid reservplaner, man måste vara förberedd.

Jag gjorde tafatta försök till att öppna mig på jobb idag. Berätta om at jag skriver, vad jag skriver och ja, om sånt. Jag är osäker på om folk lyssnade eller om de tog mig på allvar. Det verkar nog som att man har en annorlunda uppfatting av mig på jobb. Olivia, som jag öppnar mig för helt, är nog den enda som känner mig riktigt bra på jobb. Hon sade att det är två olika personer, den på jobb och den jag är privat. Tydligen var de två så olika att man aldrig skulle kunna tro att de fick plats i samma person. Jag vet inte om det är sant eller inte, jag vet inte vilken bild människor har om mig. Oavsett så fungerade det inte så bra att berätta om mina intressen, den delen av mig var inte välkommen på jobb. Jag är osäker på om den är det även i andra sammanhang.

Kommentarer
Postat av: matildac

hiih jaha,haft en bra dag?:)

2009-05-28 @ 19:59:06
URL: http://matildac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0