Jesus tycker inte om flator

Det har ju varit ganska mycket snack om homoäktenskap på senaste och det var inte så länge sedan det klubbades igenom, flator och bögar får ingå äktenskap med varandra. Grattis till dem. Vi väntar fortfarande på hur kyrkan ska ta ställning till detta, om homosexuella ska få vigas i kyrkor i Sverige. Så hur känner jag då inför detta?
Jag ställer mig själv frågan; Varför vill någon som är bög eller flata, gifta sig i en kyrka? Att, inför gud, ingå i ett heligt äktenskap för att bevisa för omvärlden att deras kärlek betyder något eller ja, what ever. Det är jävligt motsägelsefullt att både tro på Gud, att vilja gifta sig i en kyrka, att få gud att välsigna äktenskapet, och att vara homo. Finns det någon som ens övervägt att titta i den stora boken om vad gud och kristna människor anser om homosexuella?
Hade jag själv varit homo hade jag tagit så jävla stort avstånd som helst från religiösa psykopater, heller än stäva efter att få bli accepterad och vigd i en kyrka, vars förordningar helt fördömer homosexualitet i alla dess former. Låt oss, för de oinvigda, ta en titt på vad Boken säger om homosexuella.

3 moseboken 20:13 – ”Och om en man ligger med en person av mankön liksom man ligger med en kvinna, har de båda gjort något avskyvärt. De skall ovillkorligen dödas. ”

Okej, ganska tydligt skulle jag vilja säga. Snubbarna i kyrkan, de religiösa, präster och skit, tycker att detta e en bra idé. Samtidigt har vi bögar o flator över hela Sverige som vill gifta sig i kyrkan. Men jag undrar, eftersom att regeringen verkar vara av den mening att det ska vara lag på att man ska få gifta sig i en kyrka, man med man, kvinna med kvinna, hur kan regeringen tycka att de ska få lägga sig i andras religion och tro? Regeringen verkar ju vilja tvinga kristna i Sverige att acceptera att bögar får vigas i deras kyrka.
Hur ser det ut om någon, av någon anledning, bög eller flata, vill gifta sig i en Moské? Kommer regeringen då gå in och säga till alla svenska muslimer att detta ska tillåtas? Vilken Imam kommer vilja genomföra denna vigsel?

Men okej, låt oss vara helt och fullkomligt neutrala i våra tidigare åsikter. Om alla liberala och konservativa och allt däremellan skjuter undan sina åsikter och argument, för att följa med mig på logikens och de övertydligas väg. Homosexuella vill vigas i en kyrka eller en moské. Denna ritual handlar helt om att, inför gud, ingå i ett Heligt äktenskap. Man låter en präst välsigna dem i guds namn. Alla är med såhär långt?
 Men vad tycker då gud enligt den text som religionen är byggd kring?

Om ni har tid eller ork kan ni läsa lite i ”Romarna” 1:24 – 1:32. Där står en del som angriper ämnet i fråga. Eller varför inte läsa genom ”Korinthierna” eller ”Galatera” som även de texter behandlar ämnet. Visserligen är dessa tre texter, som är i det nya testamentet, inte lika färgstarka som de texter i moseböckerna men buskapet är ju fortfarande ganska tydligt; Gud gillar inte bögar eller flator.

Vad är det egentligen jag angriper här? Jag är själv varken religiös eller homosexuell. Jag är liberal i frågan, jag är för homosexuellas rättigheter i samhället. Jag tycker att bögar eller flator ska få adoptera barn. Men det är ju inte det vi talar om här, det är inte något snack om att ge homosexuella rösträtt eller bättre förutsättningar i arbetslivet. Vi snackar om människor, politiker och väljare, som vill kontrollera och styra över den svenska kyrkan och dess tro. Jag förstår att den vanliga Svensson har svårt att förbise faktumet att det inte är ”rättigheter” vi snackar om, utan människors tro och religion. Man kan inte, som stat, få gå in och säga åt vissa människor att de ska göra si eller så, om detta strider mot deras religion. Vi måste förstå vad denna utveckling egentligen handlar om. Vi måste börja respektera och förstå att äktenskapet inte bara är en tradition, utan att den, till skillnad från vad många verkar tro, betyder något för vissa människor. Att den är helig för en del människor.

Jag är för homosexuella och att de ska få ingå i ett äktenskap. Låt homosexuella adoptera hur många barn de vill. Men jag måste säga nej till att låta och eller tvinga, kyrkan viga dem. Och till de präster som kan tillåta sig själv att viga homosexuella har jag bara ett ord att säga; Hycklare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0