Have you ever tried it?

Lilla pojken Nisse går ledsamt fram till sin älskade mor som stod o diskade i köket.
 Liten och nyfiken halvsmyger han fram bakom modern för att fråga:
”Mamma?”
 ”Mmm”, svarade hon.
”Om man vill något jätte mycket. Vill göra något jätte jätte mycket. Kan man det då?”
Modern blev glad över att kunna ingjuta lite hopp i sin sexåriga son och slutade med disken, torkade händerna och satte sig ned så deras ansikten mötes på jämn höjd.
”Det är klart man kan lilla Nisse”, började hon och kände sig genast lite varmare inombords då hon såg sin son skina upp. Men han rynkade dock ögonbrynen och såg lite tveksam ut.
 ”Men min dagisfröken sade att man inte kunde och att det var omöjligt”, påpekade Nisse.
Modern blev lite trött. Hon hade inte väntat sig att behöva argumentera med hans dagisfrökens åsikter en söndag morgon. Vad är det förresten för sätt, begränsa en liten pojkes drömmar? Hon skulle nog ta ett snack med Nisses fröken senare.
”Du ska inte tro på vad hon säger åt dig Nisse”, sade hon och höll om sin son. ”Dina drömmar kan visst bli verkliga om du bara vill tillräckligt mycket” fortsatte hon och kände sig som en stark mamma med alla svaren.
”Tack mamma”, sade Nisse tacksamt och sken upp.
”Jag ska nog gå ut och leka nu”, fortsatte han. Modern log och nickade.
Men när Nisse var i dörren frågade hon: ”Vad är det du så gärna vill min kära son?”
Nisse vände sig om med ett gulligt leende. ”Suga av mig själv” svarade han glatt och sprang ut i sommaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0