Palla rubrik

"Du offrar för mycket tid för ditt jobb", sade min ganne till mig idag. Han menade att jag inte verkade göra något annat än att jobba. Jag skämtade bort det genom att påpeka att jag bara ska jobba tills nästa sommar.
"Precis vad jag själv sade, men sedan är man fast", svarade han. Föga anar han att jag inte har planer som involverar fru och barn. Jag hade en gång, med det var då och nu är nu.

Något som stör mig är när personer säger något och menar något helt annat. Större delen av alla bråk jag någonsin haft i mina tidigare förhållanden är ett resultat av ett sådant betéende. Alla verkar göra det. Först trodde jag att det var något som tjejer hade ensamrätt till, men sedan såg jag det på jobb för några dagar sedan, en kille som står framför mig och gör precis så. Säger och gör något, men vill och menar något helt annat. Det fick mig att tänka; vafan håller alla på med? Och när jag reflekterat en stund kom jag fram till att jag själv gör så ibland. Jag ska prova att vara helt öppen under ett par dagar. Jag ska inte snärja mina meningar med dolda budskap, jag ska vara fram och öppen. Borde iallafall rensa ut missförstånden i mitt liv. Visserligen är människor vana vid dessa sublima meddelandena folk skickar ut så de kommer säkert missta min ärlighet för något annat och så är karusellen igång igen.

Orkar inte med den skiten mer...

- "Unit, finns det något som du ångrar att du gjort?"
- "Tjänar det något till att ångra sig?"
- "Hmm, nej det tror jag inte."
- "Nej, det gör det inte. Det finns inget jag ångrar...men en del jag önskar hade varit annorlunda."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0