Politik

Jag har numera inte den tid som jag tidigare haft över, till politik. Jag jobbar länge, pendlar, tränar och de få stunder jag är ledig försöker jag hinna med att komma ifatt med förlorat socialt umgänge. För många månader sedan, säkert över året sedan var jag en stark anhängare av George Bush och hans politik. Vid närmre eftertanke var det nog längre än ett år sedan. Men nu, efter att ha spenderat ett par dagar med att hinna ifatt valet i USA så måste jag ju få säga att jag vän från ultra Republikan till en av de liberalaste Demokraterna på länge. Jag önskar och hoppas innerligt att Obama vinner valet, och som det ser ut här i europa och i resten av världen kan jag tänka mig, så vill en majoritet att han ska vinna valet. Men så är det ju vi som röstar, utan det är amerikanerna. Och eftersom de valde om Bush en andra gång så blir jag inte ett dugg förvånad över om McCain vinnner valet och skruvar till världen lite mer.
När jag lyssnar på deras tal så låter det som att Obama är den som föredrar att fatta "rätt" beslut i varje fråga istället för att göra som många politiker; att fatta det beslut som passar bäst med de åsikter de förväntas ha som en republikant.

Om Obama vinner valet kommer det hända en del, på gott eller ont. Jag tror att det kommer leda till det bättre, och han kommer nog bygga upp en stark västekonimo och jag hoppas att det är väst som behåller den starka ekonomin. Jag vill inte att det ekonomiska centret ska flyttas till Asien, eller Kina egentligen. Jag har inget emot Kina eller kineser, Jet Lei filmerna e bra och folket är artigt, men om den svajande väst ekonomin rasar kommer den dra ned hela europa med sig...och det kan mycket väl bli en värld som jag inte känner igen längre.

Vi får stilla se på vad som händer, och tillsammans hoppas att det blir ett bra val i amerika och att det blir ett färgbyte i det Vita huset.

Kommentarer
Postat av: Kenneth B

Du är välkommen till oss i MUF. Tror du skulle trivas

2008-10-13 @ 15:58:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0