Vissa gillar skor

Idag har jag en hel del inplanerat i min kalender. Men först och främst ska jag passa på att gratulera min syster som blir 23 idag. Grattis!
Sådär, idag ser mitt schema ut på följande vis: När jag skrivit klart detta inlägg ska jag springa en runda. Sedan hem och dusha varefter jag ska sticka till systemet och apoteket. På systemet ska jag inhandla en present till en vän som fyllde 24 för några dagar sedan och har öppet hus idag. Han är mycket för whiskey så det blir väl någon flaska inom den kategorin. Efter middag hos honom ska jag vidare till min syster och äta där tillsammans med min och hennes fästmans familj.
Efter middagen där ska man vidare till en vän i Lund och förbereda en sen kväll i stan. Så ni ser, jag är fullt upptagen hela dagen.

Och nu, en del övriga förteelser. Igår var jag inne på pocketshop i Malmö. För mig är det julafton varje dag jag är i en bokaffär. Tjejer blir galna i skoaffärer, killar när de är på väg från skoaffärerna (nu generaliserar jag kanske en smula), och jag i böcker. Jag köpte en del nya titlar, Svinvinternatt av Terry Pratchett, Parfymen av Patrik Süskind, American psycho av Bret Easton Ellis, Vigilante av Andreas Roman, Ok amen av Nina Solomin och Candide av Francois Voltaire.
Jag pendlar ju 4 timmar dagligen så det blir en del tid över till läsning.

Jag glömde nästan, igår såg jag en annons i metro som berättade att Verdis opera Aida ska framföras i Malmö. Underbart! Dessutom fanns det en All-inclusive biljett där fri garderob, introduktion, champange, föreställningsprogram, tvårätters middag, kaffe och tårta ingick. Jag ska verkligen njuta hela den dagen. Ska bara hitta någon som vill med. Trots att jag tyckt om opera länge kommer detta bli den första verkliga föreställningen jag ser, och det kommer jag förmodligen minnas i resten av mitt liv.
Själva operan Aida utspelar sig i Egypten, och jag är nyfiken på hur rikt de har utrustat scenen med rekvisita. Visserligen är detta bara en liten och ganska oviktig krydda till själva upplevelsen, men föreställningen kommer utan tvekan bli mäktigare med en rikt utsmyckad scen. Ifall ni är nyfikna på hur det kan se ut när de framför Aida så finns här ett klipp, kanske ökar det intresset för musiken?
http://www.youtube.com/watch?v=Yq_if8R5xZE&feature=related

Men nu verkar det som att det drar ihop sig till att påbörja dagen.
Hoppas ni alla får en underbar helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0