Nya ord på gamla företeelser

Gud vad jag älskar det nya samhället. Alla dessa nya ord på gamla företeelser. Idag försöker man vara liberal, man vill inte såra någon och därför har vissa ord blivit lagda med tabu och ersatta med något mindre (?) smaklösa ord. Innan hette det Negerboll, nu är det chokladboll. Innan hette det Neger i allmänhet och för min del är det inte så mycket hemskt med det ordet, men nu ska det heta Afrikan eller i vissa fall, kort och gott, Svart.
Vem bestämde att "Neger" var ett hemskt ord? Blev någon sårad? Var det påtryckningar från den svarta delen av befolkningen? Själv tror jag inte att någon blir sårad om man använder ordet Neger, varför skulle man bli sårad?

 Två ord som blivit vanligare är; Sjuk och Utbränd. Dessa ord har numera helt ersatt en hel del ord. Sjuk har ersatt de tidigare; Alkoholist, Fet, Brottsling (syftar på alla dessa psykiska sjukdomar som dyker upp i samband med mord eller dylikt). Rökning är ännu inte helt en sjukdom, men ge det några år så kommer det säkert med. Fettman är ju inte längre ett resultat av en överdriven konsumtion av Gorbys pizzor, öl och ostbågar. En orgie av ostar, choklad och läskedrycker är inte längre det som orsakar den hängande buken. Nepp, nu är det allmänt känt att det är en genetisk sjukdom och man kan ju faktiskt inte hjälpa att man är överviktig.
Man ska tycka synd om de feta lata jävlarna. Okej, först och främst så måste jag klargöra något här och nu; Fetma är inget INGEN sjukdom. Det är helt och hållet konsekvensen av för lite motion och för mycket frossande från godishyllorna på ICA. Om det nu är en sjukdom, hjärntvättar det individen att gå och snaska på en Marabou till frukost? Att beställa två menyer till sig själv på Donkan? Ta fan tag i era liv, inse att det är ditt eget fel och gör något åt det. Om inte så tycker jag att de borde må bättre av att få veta att det inte är en sjukdom. Först och främst för att om det tränar och går ned i vikt får de veta att det är deras egen förtjänst, deras hårda arbete som gjort att de mår bättre och tappat kilon, inte att de "råkat bli friska". För inte fan känner jag mig speciellt stolt över en snabb återhämtning från en öroninflammation eller förkylning. Nej, lathet och problemet är deras, men lösningen ligger i deras egna händer.

Utbränd hette tidigare Lat, man orkade inte arbeta. Förr i tiden, för några hundra år sedan eller så, arbetade folk över och i vissa fall långt över 12 timmar. Slavarna i Amerika jobbade som fan. Man byggde pyramiderna och det var nog inte under några sköna förhållanden. Tänk er att släpa ett stort jävla stenblock i en öken med 40+ grader samtidigt som det står någon som motiverar dig med en piska. Som tack får du en skål majs och en fisk om du har tur. Ändå är det nu, i det moderna samhället som folk börjar bli utbrända. Och jag frågar mig själv, hur fan då? Det är ren lathet rakt igenom och fy fan vad det finns många som är lata. Det är ju nästan en epidemi av lata människor. Skärpning Sverige!

Ta er i kragen och spela inte offer, det är pinsamt att se!

Kommentarer
Postat av: Helt rätt

Du har helt rätt i det du skriver

2008-05-16 @ 11:52:58
Postat av: rätt snällt

Rätt snäll kritik tycker jag. Men du blir kanske lite giftigare i framtiden.

Blogga på, kul att läsa

2008-05-22 @ 20:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0