En skopa skit

Idag ska jag ta upp ett känsligt ämne, i alla fall inom bloggvärlden. Jag ska berätta vad jag tycker om Blondinbella och hennes gelikar. Först och främst, den enda anledningen till att jag ens känner till personen är för att mitt ex råkade vara ett blogg ultra freak som trodde att välden kretsade kring hennes blogg, eller tyckte i alla fall att den skulle (no hard feelings ;P). Jag skämtar inte, hon var så kåt på sin egen blogg att jag tvivlar inte på att hon tänkte på den när vi hade sex för att underlätta en orgasm (underminerade jag precis mina egna sexuella talanger?).
Hur som helst, jag fick höra en del om Blondinbella och hennes framgångar.
Så när jag idag sitter på tåget påväg till jobb hittar jag en artkikel i Metro, där de berättas att Blondinbella blivit utsatt för något överfall där man kastat flaskor efter henne. Okej, ganska onödigt och omoget tyckte jag och hade sympati för den stackars söta tjejen på bilden. Men sen kommer jag hem och snabbspanar på hennes blogg och inser att jag själv vill kasta saker på henne. Jag kan inte hjälpa att undra hur fan det hon skriver kan ha gjort henne till sveriges mest lästa bloggare? Tjejen verkar helt blåst.
Okej, nu hör jag er säga; "Men Unit, hon tjänar ju jätte mycket pengar på sin blogg och tusentals unga tjejer vill vara som henne. Hon är ju jätte populär. Det finns typ tre personer som läser din blogg och du tjänar knappast några pengar på den, så vem är det egentligen som är blåst?"
Jo det är sant, jag är inte framgångsrik i den betydelsen att jag tjänar fett med cash eller har en skara människor som beundrar mig. men tro mig, bara för att många tycker som en viss person behöver det inte vara rätt. Nu ska jag visa hur jag tänker. På 1800-talet tyckte större delen av den "Civiliserade" världen att slaveri var en bra idé. Under den första halvan av 1900-talet tyckte en stor del av tysklands befolkning att folkmord var ballt.
- Unit, jämförde du precis en liten bloggande tjej med två av väldshistoriens värsta felsteg?
- Ja det gjorde jag.
Hitler, Stalin och Saddam var alla tre populära och "framgångsrika" och jag känner mig frestad att placera Blondinbella bland dessa tre. Folkmord, terror, världskrig och bloggande, det fungerar nästan. Jag är däremot inte helt säker på vad jag tycker är värst; folkmord, eller att så många tycker att hennes blogg är bra? Vad är det som gått snett i vårt land? Är det kanske så att det är mig det är fel på? Som de säger; "Does thinking your'e the last sane man on the Earth make you crazy? Then maybe I am."
Jag förstår inte henns framgångar och jag vill inte förstå. Det får mig att tänka på Bill Hicks när han spinner loss på alla de olika kassa artisterna som alla beundrar men som suger fett!
Spana själva på: http://www.youtube.com/watch?v=Lv2qLOiioPc

Så, nu något helt annat. Jag har fått frågan om varför min blogg heter "Unit 731" och vad det betyder. Jo men det är på så vis att Unit 731 är beteckningen på en grupp militärforskare under andra världskriget. De var japaner som utförde experiment på människor, tillfångatagna kineser och kanske någon amerikan. Okej? Så varför ska jag då ha en blogg med samma namn? Jo för det de gjorde, mänskliga experiment, påminner mig om vilka djur vi människor egentligen är. Att vi bara är några bestar som tror att vi utvecklats för att vi dragit på oss lite kläder och kan skriva. Men jag ska berätta för er att vi är inte mer utvecklade än Cro Magnon människorna för några tusen år sedan. Vi är ett strömavbrott från grottbjörnens folk. Männsikorna är barbarer och det är viktigt för mig att påminna mig själv om det ibland. Sådär, hoppas det var svar på din fråga :)

Nu ska jag spana på tv, är fri i morgon ju så jag ska försöka njuta av kvällen lite mer.
Vi hörs i morgon!

Kommentarer
Postat av: Rätt

Har läst ditt ex:s blogg också. Faktiskt bara skit. Så jävla ytligt trams så att man håller på att spy och en massa korkskallade fjortonåringar som kommenterar typ: "Ha ha, du e så rolig". Vad fan är det för skit?

2008-06-18 @ 07:07:08
Postat av: ...

Tummen upp för det du nyss skrev. Men du.. Jag mobbar inte dig i min blogg, varför skriver du saker om mig? Jag tänker inte sjukna lika lågt... Och angående bloggen och sex så var jag ju faktiskt tvungen att tänka på någonting för att "komma igång" överhuvudtaget.. Hrm.

2008-06-18 @ 07:09:08
Postat av: ...

Rätt: Håller med, ytligt trams. Men det roar människor och jag tycker om att skriva skit. Det står till och med i min presentation att det är skit ;) Och.. ja.. Folk tycker jag är rolig. Och min målgrupp är inte så låg som man tror ;)

2008-06-18 @ 07:11:04
Postat av: Håller med

Jag har oxå läst exets blogg, och det är bara skräp. Håller med dig "Rätt", ytligt som fan. Och du "..." antar att det är du som är exet, skärp dig för fan! Vem tycker att du är rolig? Din målgrupp är barn under 12 och efterblivna. Unit skriver underhållande och dessutom bra, tror du att du kan klå honom när det gäller långa och bra inlägg utan bilder??

2008-06-18 @ 09:15:32
Postat av: Yesss!

Haha, klockrent! Blondinen suger!

Bill Hicks; Suck satans cock! HAHAHAHA

2008-06-18 @ 09:53:19
Postat av: ...

Oj, här har visst folk som inte gillar mig samlats. Jepp, jag är "exet". Till "Håller meds" fråga, ja, jag kan skriva långa seriösa inlägg med "mening", men det är inte det jag vill. Jag tycker det är avslappnande och kul att skriva så som jag gör. Tvingar ingen att läsa det och bryr mig faktiskt inte om att du tycker det är skit :) Yesss: Blondinen suger tydligen. En klok man sade en gång att det krävs en väldigt smart tjej för att spela dum blondin.

Jag lämnar denna sidan nu tänkte jag, verkar vara väldigt negativ inställning mot "exet". Det är verkligen tråkigt att ni inte får två sidor av historien.

2008-06-18 @ 11:10:16
Postat av: Bäst!

Haha! Fy fan vad bra!

2008-06-18 @ 12:59:03
Postat av: Utanför

Vem är detta ex som alla snackar om? Vad heter hennes blogg??

2008-06-18 @ 16:10:11
Postat av: ..

Hur fan kan ni säga att "unit" skriver underhållande... det e som o läsa en dagstidning för 40 år sen ungefär... en massa fakta men inte ett skit man bryr sig om...

2008-06-19 @ 22:01:02
Postat av: Håller med

Exets blogg är egoina.blogg.se. Kass blogg om du frågar mig

2008-06-20 @ 09:04:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0