Svar på tal

Hemma från jobb igen, stinker svett och bacon. De har ingen dush på jobb, vilket innebär att jag spenderar över två timmar ute bland andra människor stinkande som ett as och jag vet att andra känner det. Ibland vill jag resa mig upp på tåget, skrika att jag har fan jobbat hela dagen i ett stinkande kök och det är inget mer med det. Det har inget med dålig hygien att göra, ingen är så ren som mig!
Men jag sitter snällt stilla och lyssnar på min musik och hoppas att alla som sitter i samma vagn lider av någon förkylning.

I morgon är jag ledig, dvs idag tisdag. Just det, ledig hela helgen, jobbar måndag sedan är jag ledig igen. Hade egentligen något halvt inbokat, men det visade sig att vi flyttade på det till en annan dag i en obestämd framtid. Så jag är ledig hela dagen i morgon, skönt egentligen. Ska springa min slinga på morgonen och städa hela lägenheten. Men annars inget.

Dessutom ska jag nu ta mig tid att svara en del av mina kommentarer här i inlägget. Först och främst till er två som snackar om att jag drar en och en annan martini en söndag, det är ett starkvin på 15%, inte helt livsfarligt. Dessutom blir det inte mer än ett par glas och det är fan en söndag, lite kul måste man ju ändå ha!

Och du som snackade om att "Darpe ciem" betydde något, så vet jag i alla fall att Carpe diem (Bytat plats på C och D) löst översatt till eng betyder "Sieze the day". Men dock kan ordet "Carpe" betyda plocka eller samla. Frasen användes först i en dikt av Horace och gjordes poppulär i filmen Dead poets society (asbra film btw).

Och till dig som dristade dig att gissa min bostadsort till Kalmar eller genom att läsa en smula längre ned för att dra slutsatsen att jag bor i skåne kan jag säga att du båda har rätt och fel. Sant att jag bor i skåne, men jag jobbar inte i Glumslöv längre. Jobbar i Köpenhamn, men tack för att du tycker om min stil, om det nu kan vara så att jag har någon.

Sådär, svarat på kommentarer i min blogg och fått ur mig en del oviktigheter. Nu ska jag sova.
Morsning!

Kommentarer
Postat av: ok

då har du kanske jobbat med reg... kat...

2008-06-11 @ 18:44:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0