Helvetet, tur och retur

Jag har haft en intressant dag idag. Jag är osäker på vart det gick fel, kanske svängde jag fel någonstans eller hoppade av tåget på fel station, men resultatet blev oväntat. Först märkte jag inget ovanligt, men det tog inte lång stund innan jag började lägga märke till en del annorlunda företeelser. Jag märkte att jag kommit helt fel, detta var inte min arbetsplats, detta är fan helvetet. Visserligen smart maskerat till att likna min arbetsplats, men jag visste bättre. Detta var verkligen helvetet.

Nu sitter ni säkert och undrar vad fan jag snackar om, och hur kan jag veta att detta verkligen var Satans hemmaplan? Well, i det stora hela finns det två olika förklaringar till att jag kan identifiera ett helvete.
Den första förklaring är alla de små tecken som indikerar närvaron av Satans inflytande, som te.x att det var varmt som in i helvete, alla var arga och otrevliga (detta smittade även mig efter en kortare tid), hela platsen verkade motarbeta mig á Murphys lag (wikipedia) och dessutom talade alla danska. Det sista är i synnerhet viktigt och påvisar en stark närvaro av Satans agenter.

Förklaring nummer zwei till att jag kan identifiera ett helvete är att det faktiskt inte är första gången jag är på besök.
Nej, jag menar allvar även om många av er nu sitter och överväger trovärdigheten i texten så är jag helt allvarlig. Jag har varit där, vid ett stort antal tillfällen. Det ligger nämligen till på ett sådant vis att jag varit anställd i nära två år på Hell,Inc, eller i folkmun mer känt som Burger king. Nu är det ju inte alla Bk restauranger som är Hin håles bosättning, så vitt jag vet är det bara en. Om ni råkar vara i nordvästra Skåne och vill ta en tur förbi helvetet och dessutom får träffa El Satanus i egen hög person, stanna till i det lilla men dock skruvade samhället Glumslöv.
Här ligger Burger king restaurangen som även är en port till helvetet.

Tips hur ni bör gå tillväga; parkera bilen, om ni har barn så lämna dem för gudsskull kvar i bilen (jag skämtar verkligen inte). Åter igen; INGA barn under några som helst omständigheter i restaurangen! När ni lämnar barnen i säkerhet och om modet inte sviker så kan ni gå genom helvetets portar, i detta fallet maskerat som två dörrar av metall och glas. Sådär, grattis! Ni har lyckats ta er till Helvetets foajé. Om ni vågar så ska ni försöka skymta bak, bakom kassorna, till de stackars fallna slavar som jobbar där, bundna via ett kontrakt de säkert lurades underteckna.
Sådär då var helvetet avklarat, hur ligger det då till med Fan själv? Jo det är enkelt. Ni tar plats i en kö och inväntar er tur, men tänker er noga för, det är inte försent än att vända om.
När det väl blir er tur ska ni när ni blir tillfrågade "Vad vill nu beställa?" bara ignorera frågan (den är till för att vilseleda) och istället ställa en motfråga som lyder: "Kan vi få träffa Tobias "Tobbe" Arvidson?".
Om ni har tur, eller otur, kanske han är där just den dagen. Ni kommer ha en pinsam ursäkt till person framför er, hans namnbricka kommer förklara att han heter Tobias, men låt er inte luras, det är Lusifer själv ni har framför er.

Sådär, en liten lärorik läsning må jag säga, förutsatt att ni läste allt. Nu ska jag sova, ska upp igen om 6 timmar för att jobba ett 12 timmarspass (12.5 egentligen). (Egentligen skrev jag detta inlägg runt midnatt men kunde inte publicera det då)
Vi får bara hoppas att jag kommer rätt i morgon.
Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0