Omtenta

Satt o bläddrade genom mina gamla böcker från Lund :S Fan vad mycket jag glömt. Men jag ska i alla fall omtenta de tentor jag inte klarade, dvs samtliga, men jag ska klara dem. Några kurser vet jag att jag kan klara med lite självdiciplin, men Mekaniken är jag lite orolig för... Den kursen är nog den flummigaste jag någonsin läst. Dessutom är Flerdimensionell analys oxå en kurs som kan suga med sina tredjegradsintegraler och allmänna beräkningar med en massa olika obekanta variabler. Det är okej att ha två och tre obekanta, men när man kommer upp i fem och sex blir det ganska sug. Dessutom är jag inte van att utföra beräkningar som behandlar Rummet och inte Planet. Planet är enkelt, men sen kommer man till Rummet, and that sux.
Sen har vi kursen Linjär Algerbra som behandlar Matriser och vektorer. Matriserna är okej tills de introducerar Determinater och då fummlar jag bort mig själv. Vektorerna är okej tills man ska göra basbyten och då blir det oxå knas. Det enda jag minns från Lin Algen är Gauss elemination som är ett bra och dessutom skoj sätt att lösa ekvationer med fler än tre obekanta. Visserligen krävs det ett antal ekvationer man ska utgå från.
Så om det finns någon där ute som läser mig blogg och känner att ni kan hjälpa mig så snälla tveka inte..för detta kan fan bli svårt. Men lite utmaning kan visserligen krydda vardagen en smula :)

Nu ska jag till jobb, jobbar bara 4 timmar idag, ganska onödigt men soft. Sen är jag fri i morgon. Ska fira min polare som haar sin sistya arbetsdag på sitt jobb idag! Grattis dude!

Puss puss

Kommentarer
Postat av: WHY

Varför omtenta när du ändå inte ska läsa det mer?

2008-07-17 @ 10:12:23
Postat av: Unit731

Nej ja ska inte läsa mer just nu, men när jag kommer hem lr om jag inte blir antagen alls, så gillar jag att ha en backup plan. Dessutom är det skönt att stimulera mina små grå :)

2008-07-17 @ 18:05:21
URL: http://unit731.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0