Begravning

I morgon ska altså min morfar begravas. Det får mig att tänka en del på min egen begravning. Jag har redan ett tal förberett som ska läsas högt. Det lyder som såhär:

"Varför? Varför straffas de oskyldiga? Varför finns det offer? Varför finns det smärta? Det finns inga löften. Ingenting är säkert. Bara detta enda, att vissa blir kallade och vissa är utvalda. Han kommer aldrig känna sorgen och smärtan hos dem som lämnats kvar. Vi överlämnar denna kropp till tomheten, med glädje i hjärtat. För i varje frö finns det ett löfte om en blomma. Och i varje död, hur obetydlig den än är, finns det alltid ett nytt liv. En ny begynnelse."

Sådär, nu kan jag dö i lugn och ro när vi tagit hand om den biten.Visserligen är talet hämtat från en film, men det passar mig bra.

Dessuom har jag bestämt en låt jag gärna vill ska spelas på begravningen. länkar youtube nedan:
http://www.youtube.com/watch?v=8ioavsW0tgI

Kommentarer
Postat av: <><><><><>

Du låter lite självmordsbenägen...

2008-07-12 @ 15:55:14
Postat av: Unit731

Inte alls :P Planerar bara inför det oundvikliga :)

2008-07-12 @ 23:41:17
URL: http://unit731.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0